top of page
Soptipp_1.jpg

Film / grafisk design

The Becker project

Vi köper för många saker. Varför? Vi tror vi blir lyckliga, smarta och snygga. Varför tror vi det? Därför marknadsföring säger åt oss att tror det. Varför då? För att vi ska köpa fler saker.

 

Många har hamnat i ett överkonsumtionsbeteende och prylarna staplas på högar i garderober, förråd, garage och på soptippar. Samtidigt staplas också nya klimatrapporter på varandra. Naturresurserna håller på att ta slut.

Reklam, film och design är kraftfulla verktyg som påverkar människor och bidrar till vårt konsumtionsbeteende. I det här projektet jobbar jag med liknande metoder fast med ett omvänt syfte. Jag vill framhäva de produkter vi redan äger, och börjar hemma hos Shirley Becker. 

Detta är mitt examensarbete från Luleå Tekniska Universitet 2015, Visuell kommunikation, konstnärlig kandidat. 

Photo assist / Joel Apelqvist / Mårten Arve
Sound effects / Andreas Alexandersson
Music / Raindear / Gustaf Blix
VO / Gary Verkade
Motion graphics / Gabriel Burning

bottom of page